måndag 10 november 2014

GLUTENFRIA FRÖBULLAR & INSTAGRAM!

SÖNDAGSBAK OCH SKÖN PROMENAD..........

Söndagen kom & gick . Jag hann med att baka , 10 000 steg pw med min andra hälft och äta Farsdagsmiddag  på Texas Longhorn! Jag åt vegetarisk fajitas,helt ok!

Brödet jag bakade är ett test mjöl jag fått av en otroligt duktig tjej på Instagram.Hon bakar uteslutande glutenfritt & håller som bäst på att lansera sin Glutenfria mjölmix. Jag fick äran att få ett paket hemskickat till mig, men så kom så mycket i mellan att jag inte riktigt kom mig för att baka.Men så igår greppade jag mjölpåsen i skafferiet och börja baka. Jag arbetade min deg i min köksassistent och jag blev positivt överraskad av den fina konsistensen av degen.Jag adderade pumpa/solrosfrön & brödkryddor.

På Instagram hittar du @Crisbels_glutenfria_bakning

Jag hoppas innerligt att denna mjölmix ( jag vet att hon har utvecklat den ytterligare sedan jag fick min) når handeln så snart som möjligt.I dag finns det ju bra mycket mer alternativ till glutenfritt än bara för några år sedan. Friends of Adam är ett rent glutenfritt bageri. Jessica Frej & Maria Blohm ligger inte på latsidan direkt ,utan släpper glutenfria böcker på löpande band, Jag väntar på spänning på deras nästa som vad jag förstått är Pasta&Pizza!

Fina bullar på jäsning.
Ja ,jag bakade och fick tummen upp av barn & make, det är lite det som är problemet, att få resten av gänget här hemma med på glutenfritt!Men detta bröd fungerade perfekt!

Det spred en härlig doft av nybakat ,här hemma!
Önskar er en fin Måndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar