söndag 9 november 2014

CURLYFOOD, EN VEGETARISK MATLAGNINGSKURS!

YOGAMAT , GRÖN MAT MED SMAKER SOM STRÅLAR UT I VARJE CELL AV DIN KROPP...

Kan man beskriva det så? Med ny inspiration, nyfikenhet, kunskap & en påse med material att börja testa nya smakkombinationer med, så var min dag gjord!

Idag var jag på Curlyfood, på Hagagatan 42 i Stockholm, som drivs av Cecilia Davidsson och deltog i en av hennes vegetariska kurser , YOGAMAT!

Det kan inte annat än sammanfattas med, helt klart en upplevelse värt att göra igen.

In kom jag, i en liten men inbjudande trevlig lokal & välkomnades av Cecilia som tog emot oss deltagare.

Vi fick sitta ner & alla presenterade sig för varandra medan Cecilia ställde fram en utsökt frukost till oss deltagare. Vi bjöds på Avocado-mango gröt , mandelmjölk & bovete crunch.
Hur gott som helst, vi fick också testa på en BlåbärsSmoothie som var grym.

Stämningen var avslappnad och tiden gick fort. Hon föreläste om kost och mat & kropp i balans.Vi fick ställa frågor under tiden ,vilket vi också gjorde! Sen delade hon in oss i grupper & delade ut olika matlagnings uppgifter till de olika grupperna. jag fick vara med att göra CurryCrepes, kålsallad och dressing. WOW vilka smaker & dofterna som spreds i lokalen var rent ut sagt magiska. Det är något speciellt med grönsaker ,dess färger & form!

Hon jobbar i säsong med ekologiska grönsaker så långt det bara går & eko gör skillnad.

Eko ökar markant i Sverige och ju mer det ökar ju större blir tillgången till bra råvaror & faktiskt ett bättre pris, om nu det är avgörande! När vi alla var klara med vår matlagning,dukades bordet och buffén stod snyggt & inväntade att vi skulle hugga in. Det var Soppa,risotto,burgare,Currycrepes ,sallader, såser & röror!

Det hördes åh mmmm , åh så gott,ljuvligt i hela lokalen .
Mat helt enkelt med njutning!

Det hela rundades av med en supergod dessert med fikonkaka , cashewkräm ( var som en glass) & fikonsås.

Om man är sugen på att bekanta sig med hennes mat kan man köpa hennes bok ,YogaMat som hon gjort tillsammans med Anna Gidgård.

Hon har även servering på Tisdagar i hennes lokal på hagagatan 42 mellan 11-14.00.

Vissa dagar i veckan kan man köpa hennes malåda på Gryningens hälsokost & ÖrtaGubben med flera!



Tog många bilder ,men tyvärr så blev de för mörka! Så jag väljer att visa salladen jag gjorde.


Ja en toppen dag har jag haft & Cecilia D är verkligen kunnig och skicklig på det hon gör!

Jag önskar er en trevlig Söndag!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar