onsdag 5 november 2014

1:A INLÄGG!

Vardagsmat kan vara både enkel & god!

Matlagning är avkoppling för mig,  det gör mig glad och lycklig.
När jag av olika anledningar inte är i mitt kök & rör i grytorna så blir jag nedstämd.

Men för den delen så tycker inte jag att det behöver vara avancerat och krångligt.
Jag tycker att den mat som bli lagad är också den bästa.

Oftast så är det just det vi gör, krånglar till allt, det ska vara något extra & ha en lång ingredienslista.
Att vi faktiskt  hinner tappa lusten innan inköpslistan är färdig skriven.

Få ingredienser & att låta råvaran få komma fram och ta plats är min melodi.

Inspiration hämtar jag från böcker , bloggar , & Instagram.
Även miljöombyten och resor gör gott för matlagningen.

Men vardagsmat som är enkel & smakrik tycker jag är AO.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar